Ontlenen materiaal

 

Binnen CodesCoolJr bieden we u de mogelijkheid om codeermateriaal gratis te ontlenen. Op die manier kan je de computationele vaardigheden van je kleuters verder ontwikkelen en materiaal uittesten.

Materiaal
Ontleenzak de boerderij
Beschikbaar vanaf
2de - 3de kleuterklas en 1ste leerjaar
Ontleenzak 'de boerderij'
Deze ontleenzak is geschikt voor de 2de - 3de kleuterklas. Ook voor het eerste leerjaar kan deze gebruikt worden.
Ontleenzak de markt
Beschikbaar vanaf
2de - 3de kleuterklas en 1ste leerjaar
Ontleenzak 'de markt'
Deze ontleenzak is geschikt voor de 2de - 3de kleuterklas. Ook voor het eerste leerjaar kan deze gebruikt worden.
Ontleenzak vormen en kleuren
Beschikbaar vanaf
3de kleuterklas - 1ste leerjaar
Ontleenzak 'vormen en kleuren'
Deze ontleenzak is geschikt voor de 2de - 3de kleuterklas. Ook voor het eerste leerjaar kan deze gebruikt worden.
Ontleenzak schatten op het eiland
Beschikbaar vanaf
2de - 3de kleuterklas - 1ste leerjaar
Ontleenzak 'schatten op het eiland'
Deze ontleenzak is geschikt voor de 2de - 3de kleuterklas. Ook voor het eerste leerjaar kan deze gebruikt worden.
SUPER DOC
Beschikbaar vanaf
3de kleuterklas - 1ste leerjaar
SUPER DOC laat kinderen op een creatieve, amusante manier geleidelijk aan kennismaken met coding. De robot kan vrij worden geprogrammeerd, maar ook met speelkaarten die eenvoudige logische combinaties suggereren. SUPER DOC kan ook de rol spelen van vier personages, met kostuums van karton. De robot verandert in een draak, tovenaar, fee of ridder, elk met zijn eigen persoonlijkheden en een missie die vervuld moet worden (Clementoni).
Bumblebee - Code And Go (Brio)
Beschikbaar vanaf
1ste - 2de kleuterklas
Code & Go Bumblebee geeft kinderen al op vroege leeftijd een introductie tot STEM-leren en programmeren.
Het bijtje voert de ingevoerde stappen uit.
Coko de programmeerbare robot
Beschikbaar vanaf
1ste - 2de kleuterklas
Coko is een leuke programmeerbare krokodil om coderen te introduceren bij kleuters. Met 15 directionele capacitieve kaarten op de rug van Coko om bewegingssequenties te creëren, die hem laten lopen en bewegen.
Bee-Bot
Beschikbaar vanaf
2de - 3de kleuterklas en 1ste leerjaar
De Bee-Bot is een van de meest bekende programmeerbare robots binnen de basisschool. Met de knoppen op de rug kan je hem programmeren naar de juiste locatie op een Bee-Bot speelmat.
Ik leer coderen
Beschikbaar vanaf
3de kleuterklas - 1ste leerjaar
Het koffertje 'ik leer coderen' bevat verschillende blokken en kaarten. De bedoeling is dat de aap (zie prent) wordt geprogrammeerd naar de banaan. Dit doe je door de blokken op de juiste plaats te zetten op de codeerbalk.
Co-de-rups
Beschikbaar vanaf
1ste kleuterklas - 2de kleuterklas
Co-de-Rups bestaat uit 9 gemakkelijk aan elkaar te koppelen delen die kinderen steeds anders kunnen ordenen om het speelgoed in een bepaalde richting te laten bewegen.
Aanvraag

Om materiaal aan te vragen neem je contact op met de medewerkers van CodesCoolJr via het mailadres CodesCoolJr@odisee.be .

Geef in jouw mail volgende zaken aan:

  • Welke materialen je wenst te ontlenen (maximum 5 stuks)
  • Vanaf wanneer en tot wanneer je het materiaal wenst te ontlenen (maximum 3 maanden).
  • Wanneer je het materiaal kan ophalen op het adres Kwalestraat 154 9320 Aalst.

 

Voorwaarden

Algemene voorwaarden

De ontlener:

  • Bezorg het materiaal na afloop van de gebruiksperiode terug bij Odisee Hogeschool Aalst. Adres: Kwalestraat 154, 9320 Aalst. Dit kan persoonlijk (na afspraak via mail naar CodesCoolJr@odisee.be) of via een postpakket. De prijs van het postpakket is voor de ontlener.
  • Dient voor de uitgeleende zaken als een goede huisvader te zorgen.